Difuzia luminii solare in portretele in natura

Difuzia luminii solare in portretele in natura

O lectie de produse PhotoflexLightingSchool

Difuzia luminii solare in portretele in natura

Difuzia luminii solare in portretele in natura

Te-ai hotarat sa te aventurezi afara ca sa fotografiezi persoane, dar te intrebi daca ai dotarea necesara? Stai linistit, nu este mereu nevoie ca sa folosesti foarte mult echipament pentru a realiza fotografii la nivel profesional. De fapt, ceea ce trebuie sa faci in esenta, este sa reduci din duritatea umbrelor lasate de soare.

Aceasta lectie arata cateva tehnici simple si directe de luminare si fotografiere a copiilor in natura.

(Faceţi clic pe orice imagine de mai jos pentru o vizualizare mărită.)

Subiecte acoperite:

  • Un nou accesoriu pentru LitePanel: GripJaw clema de prindere pentru securizarea panoului
  • Schema de iluminare
  • Schimbarea obiectivului si a punctului de vizualizare
  • Interactiunea cu subiectul: un copil cu varsta de 9 luni
  • Fotografierea cu lumina solara nedifuzata
  • Comparatii

figura 1

figura 1

Noul accesoriu pentru LitePanel: GripJaw
Pentru acest portret in aer liber al fiicei mele Nola, am hotarat sa pastrez iluminarea simpla si sa difuzez lumina solara cu noul kit Photoflex 77×77 LitePanel. Acesta include cadru de 77×77 inch, material translucid, crossbar, cleme conectoare, suporturi XL LiteStands, contragreutati RockSteady, cutie si noua clama Photoflex GripJaw. [fig.1]

GripJaw-ul este o mare imbunatatire fata de modelul mai vechi LitePanel, Main & T Clamp. Pe scurt, aceasta clema poate prinde in siguranta cadrul LitePanel, fiind mai versatila, iar in combinatie cu un Grip Swivel de 2.5″m poate suporta cadrul LitePanel la aproape orice unghi. Aici, GripJaw-ul este montat pe un LiteStand si se poate prinde direct de cadrul LitePanel. [fig. 2 & fig. 3]

figura 2

figura 2

figura 3

figura 3

Schema de lumini
Aici am montat doua LiteStands XL si am fixat cate o articulatie de-asupra fiecaruia. Am atasat apoi un dispozitiv de prindere la articulatie (clema de prindere panou reflectorizant LP-GRIPJAW si Grip Swivels AC-BALGS) si le-am plasat la aproximativ 2 metri.

Apoi am ridicat cadrul LiItePanel si am prins crossbar-ul la mijloc pentru o stabilitate mai mare, si apoi am montat fiecare parte a cadrului la GripJaws. Odata cadrul securizat, am folosit Grip Swivels pentru a ridica cadrul la un unghi relativ pozitiei soarelui. [fig.4]

figura 4

figura 4

Am vrut sa astept pana cand eram gata sa fotografiez, pentru a atasa materialul textil la cadru. In cazul in care se porneste vantul, aceste LitePanels (ca orice blenda) pot actiona ca vele, caz in care este indicat sa aveti un asistent care sa va tina cadrele ca acestea sa nu fie suflate de vant. [fig.5]

figura 5

figura 5

De indata ce Nola a fost pregatita, am rugat-o pe sotia mea Tamara sa o aduca pe „platou”. Este recomandat sa ai totul pregatit inainte de a incepe fotografierea bebelusilor sau copiilor (si a unor adulti) deoarece vei avea doar o scurta perioada de timp in care ei vor avea rabdarea sa iti asculte instructiunile de a privi la camera. Daca vei avea de facut ajustari de lumina sau ale camerei in timp ce subiectul este in „platou”, iti vei limita singur timpul in care vei putea sa prinzi fotografii naturale. [fig.6]

figura 6

figura 6

Inainte de a o aseza pe Nola in iarba, am rugat-o pe Tamara sa isi ocupe pozitia infara platoului, in timp ce eu atasam blenda de cadru, si realizam incadrarea fotografiei. Am realizat prima fotografie de test si am observat ca primplanul era un pic mai inchis acolo unde LitePanel difuza lumina, ceea ce mi s-a parut a distrage atentia. [fig.7]

figura 7

figura 7

Schimbarea obiectivului si punctului de statie
Pentru a minimaliza acest aspect al imaginii, am schimbat obiectivul de 12-60mm cu cel de 50-200mm si m-am departat cam 4,5 metri. De asemenea m-am hotarat sa ma asez pe burta, cu coatele pe post de suport pentru camera, pentru a obtine o perspectiva mai joasa. Ambele miscari m-au ajutat in reducerea profunzimii de camp cat si a suprafetei de iarba nefocusata. Odata realizata incadrarea, am rugat-o pe Tamara sa o aduca pe Nola in „platou”. [fig. 8]

figura 8

figura 8

Atunci cand Tamara a iesit din raza camerei, Nola a devenit foarte repede interesata de iarba, si am realizat o serie de fotografii, fara a incerca sa interactionez cu ea. Aici este una dintre favoritele mele din aceasta serie [fig.9]

figura 9

figura 9

Revazand rezultatele, am fost multumit de calitatea inluminarii. Aici, puteti vedea ca lumina care o ilumina pe Nola este moale si difuza, iar zonele intunecate de iarba nu mai distrag atentia la fel de tare ca inainte, ele amestecandu-se cu iarba din fata si spatele copilului.

Interactionand cu un bebelus de 9 luni
O data toate pregatite, eram gata sa incep sa interactionez cu Nola, in speranta ca voi reusi sa o fac sa se uite la camera, sau cel putin in directia generala a camerei. Nu prea am reusit sa fac acest lucru, deoarece trebuia sa interectionez cu Nola si sa ma uit prin vizorul camerei in acelasi timp. Din fericire, Tamara a reusit sa salveze situatia, ghemuindu-se in spatele meu, intretinand-o pe Nola, in timp ce eu eram concentrat in capturarea exepresiei fetitei. Am reusit sa fac o serie de imagini incredibile in acea zi, iar aceasta este favorita mea [fig.10].

figura 10

figura 10

 Fotografiind fara lumina solara difuzata
Apoi am decis sa fac cateva fotografii, din acelasi punct, dar fara LitePanel, pentru a vedea diferenta. Tamara m-a ajutat, avand grija de Nola, in timp ce eu demontam LitePanel-ul. Dupa cateva minte, Nola s-a reintors in aceasi pozitie in care facusem primul set de fotografii, si am mai facut o serie de imagini cu fetita luminata direct de razele soarelui.[fig. 11&12].

figura 11

figura 11

figura 12

figura 12

Comparatie

Asa cum puteti vedea din rezultate, lumina de pe Nola are contrastele mult mai puternice si nu mai pastreaza acele tonuri omogene ca inainte. Mai jos puteti vedea doua imagini alaturate pentru comparatie [fig.13]

figura 13

figura 13

Asa cum puteti observa din comaparatie, difuzand un pic lumina poate ajuta foarte mult la realizarea unor portrete mult mai reusite. Experimentati cu setarile camerei si ale schemei de lumini, si nu uitati sa va distrati in timp ce faceti fotografiile!

Scris si fotografiat de Ben Clay,colaborator al WebPhotoSchool.com si Photoflex.com
Model: Nola Jane Savage Clay

Garantia Photoflex, o calitate garantata de fotografi pentru fotografi.

Lectie de fotografie pusa la dispozitie de catre Photoflex Lighting School, preluata din
versiuna in lb romana: http://ro.photoflexlightingschool.com/
Copyright © Photoflex, Inc. All Rights Reserved.

Advertisements

Posted on 3 July 2011, in Lectii de fotografie and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: