Fotografia clasica de nunta in interior realizata cu blitz-uri StarFlash 300

Fotografii de nunta deseori se confrunta cu probleme legate de iluminare si de vreme neprielnica atunci cand trebuie sa fotografieze o nunta in locatie.

Aceasta lectie demonstreaza cum sa va folositi de kit-ul de 300W StarFlash de la Photoflex cu umbrele argintii, pentru a produce fotografiile mult asteptate la un eveniment matrimonial in locatie. Tehnicile urmatoare sunt deosebit de folositoare atunci cand faceti fotografii afara, fara sa aiba importanta vremea, lipsa spatiul de actiune sau lumina naturala.

Aceste lectii va ofera o privire de ansamblu asupra unei abordari rapide despre cum sa creati fotografii portret de nunta folosindu-va de blitz-urile Starflash de 300W cu umbrele. Lumina deosebita produsa de aceste blitz-uri cu umbrele nu poate fi reprodusa de un blitz simplu incorporat in aparat. Aceste lectii va demonstreaza modul profesional in care lucreaza aceste blitz-uri.

Subiecte acoperite:

  • Punerea in cadru
  • Pozitionarea luminii principale
  • Echilibrarea luminii cu lumina de umplere
  • Setarea proportionalitatii lumnii
  • Folosirea timpului de expunere pentru obtinerea unui fundal iluminat natural
 Echipamentul de iluminare:
Figure 1 Primul lucru pe care l-am facut a fost sa instalam un blitz StarFlash 300W/s pe un stativ impreuna cu umbrela argintie (fig.1).
Figure 2 Din moment ce n-am propus sa folosim doua blitz-uri StarFlash de 300W, am decis sa activam senzorul infra rosu de la unul dintre capetele de blitz. Pentru a activa functia ‘slave’, e foarte simplu, mutam senzorul pe pozitia deschis (fig.2).Aici, am decis sa avem lumina de umplere asa incat sa declaseze la lumina principala. Am declansat lumina principala cu ajutorul unui transmitator radio si a unui receptor. Puteti declansa lumina principala si cu ajutorul unui cablu sincron, cel care vine inclus o data cu blitz-urile.NOTA: aveti grija sa verificati manual de folosinta al aparatului Dvs. foto pentru a fi siguri ca acesta dispune de o mufa dedicata cablului sincron. Oricum, cele mai multe aparate pro-sumer si cele profesionale au un adaptor pentru PC ce poate fi folosit pe patina aparatului.
Figure 3 Plasarea umbrelei imediat langa blitz-ul StarFlash este importanta pentru obtinerea unei iluminari maxime. Observati aici cum blitz-ul StarFlash este foarte aproape de umbrela asa incat nu se risipeste lumina dincolo de marginile umbrelei. Imprastierea luminii peste marginile umbrelei, nu numai ca diminueaza lumina provenita de la blitz dar poate avea in acelasi timp si un efect negativ asupra iluminarii in restul camerei(fig. 3).

Aici, puteti observa aranjamentul nostru de baza din punctul de vedere al aparatului foto (fig. 4).

Figure 4

Punerea in scena
Alegerea unui fundal corect in fata caruia mireasa va poza reprezinta cea mia importanta parte a potretului de nunta. In acest caz, noi am ales o locatie in cadrul locului unde se desfasura petrecerea nuntii, unde puteam sa deschidem usile si sa obtinem un fundal de exterior in spatele miresei.

Din moment ce am avut o camera destul de mare in care sa ne desfasuram, am pozitionat blitz-urile asa incat sa ilumineze mireasa in intregime. Ideea fost sa iluminam o suprafata cat mai mare asa incat acelasi aranjament sa fie utilizat apoi si pentru alte combinatii de portrete ca de exemplu: mireasa si ginerele, miresa impreuna cu domnisoarele de onoare, mireasa cu parintii, familia, prietenii, etc.

Pozitionarea luminii principale
De asmenea, observati inaltimea la care am ridicat blitz-urile si unghiurile in care sunt inclinate umbrelele. Inaltimea la care este pozitionata lumina principala ne funizeaza o lumina naturala, ilumineaza perfect fata si creaza o umbra usoara sub barbia miresei. Este pozitionata pe o parte la aproximativ 45 ° de pozitia aparatului foto. Acest amanunt modeleaza putin fata si restul corpului si previne aparitia umbrelor in spatele subiectului.

Inclinarea umbrelei de asemenea aduce putina lumina la poalele rochiei si pe podea intr-un anumit unghi. Este important ca lumina principala sa lumineze mireasa din cap pana in picioare fara o diminuare a luminii.

Echilibrarea cu lumina de umplere
Aici am pozitionat luminile asa incat distanta dintre lumina de umplere si lumina principala a fost aceeasi cu distanta dintre lumina principala si subiect. Plasarea lumnii de umplere ne ajuta sa ne miscam cu aparatul foto in functie de pozitiile in care pozeaza subiectul fara sa fie nevoie sa mutam luminile.

Aici puteti vedea aranjamentul luminilor din unghiuri diferite. Observati ca aici este o oarecare distanta de la lumina principala la subiect lucru care va permite sa mutati lumina principala daca este necesar fara sa intre in vizorul aparatului. Acest spatiu va este necesar in cazul in care mai doriti sa adaugati alte persoane participante la nunta (fig. 5-8).

Figure 5 Figure 6
Figure 7 Figure 8

Setarea proportionalitatii lumnii
Urmatorul pas este setarea proportionalitatii celor doua lumini. O proportionalitate adecvata pentru acest tip de portret este ‘1f –stop’ diferenta dintre lumina principala si lumina de umplere (1 diafragma mai putin). Acest lucru permite luminii principale sa modeleze fata miresei in timp ce lumina de umplere, ilumineaza suficient zonele umbrite.

Mai jos, vedeti o compozitie a trei expuneri diferite : doar cu lumina principala, doar cu lumina de umplere si lumina principala impreuna cu lumina de umplere (fig9).

Fig.9 doar cu lumina principala, doar cu lumina de umplere lumina principala impreuna cu lumina de umplere

Figure 9
Figure 10 Tineti minte ca in privinta expunerii miresei, cantitatea de lumina trimisa de la blitz poate fi modificata doar cu ajutorul diafragmei aparatului foto sau prin reglaj din potentiometrul blitz-ului. Timpul de expunere nu va modifica expunerea pe mireasa, dar va modifica expunerea pe fundal.Atunci cand combinati lumina de blitz cu lumina ’de zi’ (la o temperatua de 5600K), trebuie sa le echilibrati in asa fel incat ele sa se amestece in mod natural intr-un final. Aceasta este o tehnica folositoare pentru atunci cand vremea nu este ideala pentru fotografii dar chiar si asa, doriti sa fotografiati mireasa in exterior, in natura.Expunerea cu doua lumini a fost f: 5.6. Pentru a avea o expunere corecta a fundalului am incercat cu un timp de expunere de 1/60 s.[figure 10]

Folosirea timpului de expunere al aparatului foto pentru a modifica expunerea pe fundal.
Dupa cateva experimente facute cu timpul de expunere, am decis ca 1/30 de secunde a fost un timp de expunere ideal pentru aceasta fotografie. Fundalul nu a fost nici prea inchis nici prea deschis cu aceasta expunere.

Observatii: la o expunere lenta la aceasta este foarte important sa folsiti un trepied stabil fara vibratii pentru a nu influenta aparatul cu teleobiectivul montat.

Iata cateva fotografii de la aceasta sedinta foto (fig. 11 & 12).

Figure 11
Figure 12

Echipamentul de iluminare:

Advertisements

Posted on 5 December 2011, in Blitz-uri, Lectii de fotografie and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: