Fotografia clasica de nunta in interior realizata cu blitz-uri StarFlash 300

Fotografii de nunta deseori se confrunta cu probleme legate de iluminare si de vreme neprielnica atunci cand trebuie sa fotografieze o nunta in locatie.
Aceasta lectie demonstreaza cum sa va folositi de kit-ul de 300W StarFlash de la Photoflex cu umbrele argintii, pentru a produce fotografiile mult asteptate la un eveniment matrimonial in locatie. Tehnicile urmatoare sunt deosebit de folositoare atunci cand faceti fotografii afara, fara sa aiba importanta vremea, lipsa spatiul de actiune sau lumina naturala.
Aceste lectii va ofera o privire de ansamblu asupra unei abordari rapide despre cum sa creati fotografii portret de nunta folosindu-va de blitz-urile Starflash de 300W cu umbrele. Lumina deosebita produsa de aceste blitz-uri cu umbrele nu poate fi reprodusa de un blitz simplu incorporat in aparat. Aceste lectii va demonstreaza modul profesional in care lucreaza aceste blitz-uri.
Subiecte acoperite:
- Punerea in cadru
- Pozitionarea luminii principale
- Echilibrarea luminii cu lumina de umplere
- Setarea proportionalitatii lumnii
- Folosirea timpului de expunere pentru obtinerea unui fundal iluminat natural
![]() |
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa instalam un blitz StarFlash 300W/s pe un stativ impreuna cu umbrela argintie (fig.1). |
Aici, puteti observa aranjamentul nostru de baza din punctul de vedere al aparatului foto (fig. 4).
![]() |
Punerea in scena
Alegerea unui fundal corect in fata caruia mireasa va poza reprezinta cea mia importanta parte a potretului de nunta. In acest caz, noi am ales o locatie in cadrul locului unde se desfasura petrecerea nuntii, unde puteam sa deschidem usile si sa obtinem un fundal de exterior in spatele miresei.
Din moment ce am avut o camera destul de mare in care sa ne desfasuram, am pozitionat blitz-urile asa incat sa ilumineze mireasa in intregime. Ideea fost sa iluminam o suprafata cat mai mare asa incat acelasi aranjament sa fie utilizat apoi si pentru alte combinatii de portrete ca de exemplu: mireasa si ginerele, miresa impreuna cu domnisoarele de onoare, mireasa cu parintii, familia, prietenii, etc.
Pozitionarea luminii principale
De asmenea, observati inaltimea la care am ridicat blitz-urile si unghiurile in care sunt inclinate umbrelele. Inaltimea la care este pozitionata lumina principala ne funizeaza o lumina naturala, ilumineaza perfect fata si creaza o umbra usoara sub barbia miresei. Este pozitionata pe o parte la aproximativ 45 ° de pozitia aparatului foto. Acest amanunt modeleaza putin fata si restul corpului si previne aparitia umbrelor in spatele subiectului.
Inclinarea umbrelei de asemenea aduce putina lumina la poalele rochiei si pe podea intr-un anumit unghi. Este important ca lumina principala sa lumineze mireasa din cap pana in picioare fara o diminuare a luminii.
Echilibrarea cu lumina de umplere
Aici am pozitionat luminile asa incat distanta dintre lumina de umplere si lumina principala a fost aceeasi cu distanta dintre lumina principala si subiect. Plasarea lumnii de umplere ne ajuta sa ne miscam cu aparatul foto in functie de pozitiile in care pozeaza subiectul fara sa fie nevoie sa mutam luminile.
Aici puteti vedea aranjamentul luminilor din unghiuri diferite. Observati ca aici este o oarecare distanta de la lumina principala la subiect lucru care va permite sa mutati lumina principala daca este necesar fara sa intre in vizorul aparatului. Acest spatiu va este necesar in cazul in care mai doriti sa adaugati alte persoane participante la nunta (fig. 5-8).
Setarea proportionalitatii lumnii
Urmatorul pas este setarea proportionalitatii celor doua lumini. O proportionalitate adecvata pentru acest tip de portret este ‘1f –stop’ diferenta dintre lumina principala si lumina de umplere (1 diafragma mai putin). Acest lucru permite luminii principale sa modeleze fata miresei in timp ce lumina de umplere, ilumineaza suficient zonele umbrite.
Mai jos, vedeti o compozitie a trei expuneri diferite : doar cu lumina principala, doar cu lumina de umplere si lumina principala impreuna cu lumina de umplere (fig9).
Fig.9 doar cu lumina principala, doar cu lumina de umplere lumina principala impreuna cu lumina de umplere
![]() |
Folosirea timpului de expunere al aparatului foto pentru a modifica expunerea pe fundal.
Dupa cateva experimente facute cu timpul de expunere, am decis ca 1/30 de secunde a fost un timp de expunere ideal pentru aceasta fotografie. Fundalul nu a fost nici prea inchis nici prea deschis cu aceasta expunere.
Observatii: la o expunere lenta la aceasta este foarte important sa folsiti un trepied stabil fara vibratii pentru a nu influenta aparatul cu teleobiectivul montat.
Iata cateva fotografii de la aceasta sedinta foto (fig. 11 & 12).
![]() |
![]() |
Echipamentul de iluminare:
Posted on 5 December 2011, in Blitz-uri, Lectii de fotografie and tagged blitz, fotografie, lectii fotografie, photoflex, starflash 300w, starflash 600 w. Bookmark the permalink. Leave a comment.
Leave a comment
Comments 0