Daniel Baltat

Daniel Balțat – fotojurnalist, freelancer, cu experiența in fotografia comerciala, fotografia de studio, autorul fotografiilor cartii ”Discover Sibiu-Hermannstadt” precum si a multor materiale de promovare a Capitalei Culturale Europene Sibiu 2007. Autorul a catorva expozitii internationale.

– Care au fost primii pasi in fotografie?
– Am inceput fotografia ca un hobby ca multi alti fotografi. Asta se intampla prin 1999. Evident doream sa invat mai mult si mai multe. Motiv pentru care m-am apucat de facultatea de Jurnalism. Visam sa ajung fotoreporter. Visul sa implinit mai repede de cat ma asteptam, astfel in 2001 lucram ca fotoreporter la ziarul Tribuna din Sibiu. Fotografie am invatat nu la facultate ci de la Andrei Buta si Fred Nuss doi fotoreporteri veritabili. Am lucrat ca si fotoreporter aproximativ 7 ani, perioada in care am acumulat experienta in domeniu. Paralel am inceput sa lucrez si fotografie comerciala de studio dar si alte lucrari.

– Ce proiecte ai acum in desfasurare? Iar din proiectele pe care le-ai realizat pana acum, care sunt cele mai importante?
– Un proiect realizat in 2007 cu care ma mandresc a fost conceperea si crearea unei carti impreuna cu Ana Vasiu. Este vorba de un ghid ilustrat cultural-turistic al Sibiului. Cu ocazia lansarii acestei carti am avut doua expozitii de fotografie cu imaginile continute de acesta. Una in Sibiu iar alta in Luxembourg, oras infratit cu Sibiul.
In prezent am cateva proiecte in desfasurare. Primul ar fi “Scoala de fotografie Image Art“, un proiect de lunga durata care doreste sa faca accesibila invatarea fotografiei oricui doreste cu adevarat, educarea vizuala a celor care fac fotografii dar si celor care sunt utilizatori de fotografie. Un alt proiect in desfasurare este o lucrare de doctorat ce se afla spre final si are ca tema cercetarea arheologica cu ajutorul fotografiei.

– Si cea mai mare realizare ca si fotograf?
– Cea mai mare realizare a mea ca si fotograf este ca sunt un pasionat de fotografie ce traieste din fotografie si ca ma bucur de un hobby dus aproape la extrem.

Echipamente folosite:

blitzuri Hensel (studio)

trepied Manfrotto 190CXPRO3

cap bila Gitzo GH2780QR

cap Manfrotto 303SPH

adaptor Manfrotto 454

Posted on 13 February 2012, in Blitz-uri, Capete Panoramice Manfrotto, Profil de fotograf and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

